24 Mayıs 2015 Pazar

Endüstriyel Müzik Fanzinleri

İngiltere, 1970'lerde farklı sanatlar arasındaki alışverişin bir platformu olarak işleyen 'karşı-kültür'e dahil olan endüstriyel müzik gruplarının çıkmasına şahit olmuştu. Başta performans sanatçıları olan endüstriyel müzisyenlerin görsel üretimleri, uluslararası alanda farklı medyaların kesişmesiyle işleyen sanatsal bir fenomeni ortaya çıkardı. Bu sanatçıların ses çalışmaları, oldukça zengin görsel üretimler ile tamamlanıyordu: posta sanatı ve kolajın düzenli bir pratiği, endüstriyel müzik sanatçılarına, müziklerini daha geniş bir kitleye tanıtmanın bir aracı olarak, fanzinleri tasarlamalarına imkan sağladı.
Throbbing Gristle'ın Industrial Records'u bu kendin yapçı anlayışın parçasıydı ve örneğin 1970'lerin sonlarında doğru 'Industrial News' adlı bir fanzin çıkarmışlardı ve bu fanzinde soğuk savaş yıllarında yürütülen askeri bilimsel araştırmalar hakkında yazılar bulunuyordu. Fotokopi kolajlarla oluşturulan bu fanzinlerdeki makalelerde dominant kültürel kurumların (müzeler, galeriler vbg.) dışında kalan bir dizi yeni nesil sanatçı tanıtılıyordu.
Endüstriyel müzik ile ilgili 
fanzinler bu müzik kültürü hakkında bilgi alışverişinde bulunmak için önemli kaynaklardı, ne var ki internet ile birlikte bu kültür daha çok sanal ortama taşındı yine de eski usül fanzinler hala çıkmaya devam ediyor ancak sınırlı sayıda elbette ki.
Aşağıda linkte yer alan blog 80'ler, 90'larda yurtdışında çıkmış pek çok endüstriyel müzik fanzinlerinin pdf'lerine yer veriyor.


Belçikalı performans sanatı ve noise grubu Club Moral'ın çıkardığı 'Force Mental' adlı fanzinden 
(1983) 





The Siam Letter (1989)
'On Industrial Arts and Music'


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder